top of page

Acerca de

Pärla en älskad köksmodell från Lykkedal

Lediga Tjänster

Serviceinriktad Orderberedare

Lykkedal  söker en ny medarbetare inom orderberedning, service och eftermarknad

Vill du jobba med en premiumprodukt?

Har du erfarenhet av CAD och ritningsläsning?

Har du kundservice i ditt DNA?

SandC AB är ett växande företag i inredning och möbelbranschen, våra egna varumärken som vi jobbar med är Lykkedal & Alla Tiders Rum. Vi arbetar med platsbyggda kök och specialinredningar i massivträ och har återförsäljare över hela Sverige med underleverantörer både ifrån Sverige och från resten av Europa.

Vi är inredare, projektledare, och produktutvecklare som arbetar tätt tillsammans i projektens alla skeden. Vi ritar, utvecklar och driver byggprojekt med stort fokus på att husens utformning på bästa sätt ska komplettera, utveckla och förstärka närmiljön för att skapa attraktiva hem.

Våra projekt blir allt fler och vi behöver nu en ny medarbetare med placering på vårt huvudkontor i Kiaby-Kristianstad. Är det dig vi söker?

Den vi söker är en noggrann och strukturerad person som har lätt för att läsa och förstå ritningar och mått, är serviceinriktad och ser lösningar istället för problem

Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och kan hantera enklare ritprogram, Erfarenhet av CAD eller Inventor är meriterande

Du är van att arbeta med hela officepaketet är och behärskar engelska i tal o skrift, Du innehar B-körkort.

Dina arbetsuppgifter

Tjänsten innebär att vara länken mellan säljarna, produktionsavdelningen, inköpsavdelningen och produktionen. Dessutom är du delaktig i företagets utvecklingsprojekt.

Som orderberedare har du följande ansvarsområden:

Handha samtliga inneliggande kundorder

Upprätta produktionsunderlag för produktionen

Hålla kontakt med säljare från order till leverans

Uppdatera administrativa rutiner och mallar

Ordergenomgång inför produktionsstart

Du kommer att arbeta i direkt samarbete med våra inredare och montörer och vara en viktig kugge för att få projekten att löpa på så friktionsfritt som möjligt. Du kommer också att sköta eftersäljsmarknaden och i vissa fall ha direktkontakt med vår slutkund.

 

Din bakgrund

För att vara aktuell för denna tjänsten krävs att du är noggrann och organiserad. Du är en van användare av Office-paketet. Dessutom har du jobbat med affärssystem, samt något av de vanligaste CAD-programmen. Har du tidigare arbetat i producerande företag i liknande miljö är det meriterande.

Som person är du en relationsbyggande, positiv, driven person med stort tekniskt intresse. Du är van att agera självständigt och är en noggrann problemlösare. Om du brinner för att ge bra service och trivs i en tempofylld omgivning är det rätt grundförutsättningar för att lyckas i rollen. du är kommunikativ, serviceinriktad och har ett ödmjukt och lösningsorienterat förhållningssätt. Att planera, ta beslut och initiativ är något du känner dig bekväm med. Du har en förmåga att prioritera effektivt och tar samtidigt ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter. För att du ska trivas i rollen som orderberedare bör du vara förändringsbenägen och nytänkande. Arbetet kräver noggrannhet, tålamod och förmåga att arbeta strukturerat.

Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan 15 april som är sista ansökningsdag.

 

Att arbeta hos oss

Vi är ett företag som genomsyras av en stor vilja till utveckling och prova nytt. Här får du trevliga och hjälpsamma kollegor i ett företag där medarbetares välbefinnande är viktigt. Vi hoppas att du vill bli en del av vårt bolag som både växer och blir allt bättre på det vi gör.

Stämmer denna beskrivning in på dig och du tycker det verkar spännande och intressant är du välkommen att lämna din ansökan på mail

Märk ansökan "Orderberedare Lykkedal"

anette@in-k.se

Drömkök i målat helmassivt trä från Lykkedal på Lidingö
bottom of page